Utstillingen Ndiakhass involverer kunstnere basert i Dakar, Senegal og Oslo, med både globale og lokale praksiser. Prosjektet og utstillingen tar opp hvordan referanser, situasjoner og kulturell bakgrunn påvirker både perspektiv og uttrykk.

Denne søndagen inviterer vi til samtale med forfatteren Yacouba Cisse og kunstnerne Ibrahima Thiam (Dakar), Fatim Soumaré (Dakar), Torunn Skjelland (Oslo) og Samba Fall (Oslo), om temaer som globale historier og perspektiver, identitet og språk. Vi stiller blant annet spørsmålet: Hva om det globale ikke eksisterte, bare det lokale?

Samtalen vil foregå på engelsk.

Tid: Søndag 25. august kl. 13
Sted: Interkulturelt Museum, Tøyenbekken 5

Tøyenbekken 5, 0188 Oslo
T-bane til Grønland

Tirsdag til søndag: kl. 11–16

Se åpningstider i ferier og helligdager

Afro Summer bakgårdsmarked
Interkulturelt Museum

Bakgårdsmarked med boder fra både Afrika og Norge, mat fra Senegal, Somalia og Eritrea, danseworkshops, verksteder, moteshow, musikk og mye mer.

Lørdag 24. august kl. 12–18

Les mer om Afro Summer bakgårdsmarked
6 illustrerte portretter på blårutete bakgrunn i ring rundt plakat der det står Ndiakhass
Relatert utstilling: Ndiakhass

Ndiakhass betyr patchwork på wolof – en teknikk som brukes til å lage festklær i Vest-Afrika. En hybrid av tradisjon og modernitet, der hver del har sin egenart, men som satt sammen blir til noe nytt.

Om utstillingen

Fasaden til Interkulturelt Museum på en solfylt dag.
Interkulturelt Museum på Grønland

Interkulturelt Museum holder til i lokalene som tidligere huset gamle Grønland politistasjon.

Gjennom engasjerende utstillinger får du innblikk i samfunnsaktuelle temaer, kunst og kultur. Ta pulsen på egne fordommer og utfordre egne idéer.

Interkulturelt Museum